onsdag 28. mars 2012

De siste dagene har det høljet skikkelig ned. Søen har begynt å forsvinne mange steder nå, men i hagen vår er det alltid ekstra mye snø som tar lang tid før den forsvinner.  Etterhvert som plenen begynner å komme frem, kommer også hundebæsjen frem. Jeg er ikke særlig flink å ta opp bæsjen om vinteren, så da må jeg har stor oppplukking om våren. Idag ble det 4 stappfulle bæsjeposer som jeg tok opp, og mye mer som vil komme frem etterhvert. Gleder meg til all snøen er borte og all møkka er tatt opp og plenen får tørket opp litt. Jeg liker å ordne i hagen om våren.
Jeg snakket med oppdretteren til Nitro her om dagen angående bilyden på hjertet. Hun gav meg litt info om dette og at jeg måtte være litt obs på under undersøkelsen at noen veterinærer kunne diagnosere greyhounder med hjertefeil, selv om de ikke hadde det, pga greyhound har et større hjerte enn andre raser og det er ikke alle som er klar over det. Veldig kjekt å vite. Usikker nårtid jeg får dratt til Bodø med han, men det blir nok ikke med det første. Kanskje nærmere sommeren. Jeg hadde en fin prat med oppdretteren og litt om deres planer for fremtiden. De skulle diskutere om de ville ha nytt kull på Klara (Nitro sin mor), eller ikke. Isåfall ble det da til høsten eller våren. Men dette var ikke sikkert enda. Så vi får bare vente å høre hva de finner ut. Uansett er det spennende å høre om deres tanker. Og jeg sa at vi uansett var interessert.
Ellers har det vært jobbing og turgåing. En liten tur i Stamsvika en regnfull dag, hvor vi gikk en tur ned på stranda og så på bølgene. Nitro løp tulling, helt vill var han. Etterpå fikk han litt vondt i frambeinet, noe han har fått noen ganger før etter mye løping.  Må prøve å varme enda bedre opp før løsslipp, og når våren har kommet orntlig, begynne å sykle med han og få en mer jevn mosjonering av han. Han flipper helt ut når han får løpe løs og tar så hardt i med all sin kraft, at han må være tipptopp form for å takle det. Jeg liker ikke at han får sånn rare symptomer (tolker det som en slags krampe), så da må jeg ta enda flere forhåndsregler. Vil ikke at det skal feile gutten min noe!
Vegard er på jobb med overnatting i noen dager, så det er bare meg og Nitro hjemme. Godt å ha selskap av han syns jeg. Jeg trives så utrolig godt med han.
Nå er det jobbhelg neste, så får ikke fri før søndag, men snart er det påske, og da blir det noen fridager. Gleder meg. Håper været blir hakket bedre da. Det er meldt kulde og snø i flere dager, men jeg håper det ikke kommer.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer: