onsdag 28. mai 2014

Det var lenge siden sist gitt! Men MYE har skjedd. For det første så har det endelig blitt sommer! Vi har fått kjenne på varmen og trærne har blitt grønne. Den siste uken har det vært nydelig vær.
Så fikk jeg meg en mini ferie til Sandefjord hvor jeg feire 17 mai med min søster og hennes familie. Hjemme ventet et nytt hus på meg! Så dagen etter at jeg kom hjem flyttet vi inn i vårt nye hus. Kaos og styr blir det jo automatisk, men det har gått ganske så bra. Hundene har taklet det hele veldig fint og første natten sov de rolig uten noe lyd. Det virker som de trives her veldig godt, og de har slått seg godt til rette her. Jeg har laget eget hunderom til dem, hvor de har fått egen seng å ligge i! Luksus!
Nyhuset vårt ligger altså 1,5 mil unna vårt tidlige hjem. Det er ikke noen ukjent plass for oss, vi har pleid å være her 2-3 ganger i uken å gå tur. Turterrenget her er fantastisk. Mange strender og flotte turstier til fjellet. Så å ha det rett utenfor stuedøra er deilig. Og så kommer man nærmere foreldrene mine, og det er alltid hyggelig :) Men selvfølgelig er det jo litt vemodig å forlate vårt andre hus, som vi har jobbet masse med og hadde så fin hage utenfor. Nå håper vi bare at vi får det solgt.
Dagene har gått bort i rydding, utpakking, turer, soling, spising og jobbing.
I går fikk vi være med hele gjengen for å prøve nybåten til pappa. Det ble Mynte sin første båttur og det gikk alldeles strålende. Hun var eksemplarisk om bord. Nitro trives også godt på havet, men de fyller plassen godt i en liten båt. Men vi fikk fisket oss noen sei, så det ble et nydelig måltid da vi kom hjem.
Nå er det langhelg, og det blir vel mye av det samme som i det siste. Rydding og utpakking. Og så må vi ordne i gammelhuset også. Men det blir nok tid til turer innimellom også.
Fra nå av skal jeg bli flinkere til å oppdatere her. Nå har man jo kommet seg til rette :)
 Ha en fin helg!
Her er bygda vi har flyttet til sett fra havet. Huset vårt ligger ca midt i bildet.





Ingen kommentarer: