torsdag 23. juni 2011

St.aften

Ja da var vi kommet til sangthansaften. Jeg forbinder det med god mat og bålbrenning, men det ble ingen bål i bygda i år. Jeg og Nitro dro til Stamsvika for å se, og der var det kun salg av grøt og chips på grendehuset, men ingen bål i år heller. Ifjor var det heller ikke noe bål der, og forklaringen var at det var noe slags kabler i området så de burde ikke brenne der. Men hvert eneste år har det vært bål, så nå ble det plutselig stopp. Kjedelige greier.
Så jeg og moren min gikk med Nitro til stranda og lot han løpe litt før vi gikk opp til foreldrene mine og lagde vårt eget bål. Været var veldig fint, så det ble en fin avsluttning på kvelden. Neste år tror jeg at enten prøver jeg ut st.aften her i Nordfold, eller så lager vi eget bål en plass.
Ellers i dag var det rolig og litt kjedelig faktisk. Vegard var på jobb, så jeg gikk en runde med dyrene og ellers gjorde jeg lite.  Måsefamilien har trukket seg vekk fra området vårt, så nå er det ikke noe mer måkeskrik utenfor her.
Snart er det Bodø tur, og jeg kjenner jeg ikke har så lyst å dra til Bodø. Men håper turen blir bra selv om man er litt lite motivert..

Ingen kommentarer: