fredag 28. september 2012

Da var uken gått og helgen står for tur. Tidligerer i uken møtte vi Buddy igjen for å la de bli bedre kjent. Det ble endel lyd denne gangen, mye bjeffing mot hverandre. Men ingen slossing på noe vis. Får håpe de finner ut av hverandre og hverandres lekestil :) De løp ihvertfall litt omrking etter hverandre og snuste litt. Skal prøve igjen i helgen. Det var kveld og dårlig lys, så her er de to beste bildene jeg fikk tatt av dem :P


 
På onsdag var jeg på lydighetstrening og det gikk mye bedre denne gangen enn de forrige gangene. Så det tyder på at med litt tålmodighet, så skjønner han poenget og vil roe seg ned. Det er fortsatt for mye lyd i han, men håper det dempes mer med tiden. Vi fikk tatt noen gode øvelser og på slutten av kvelden fikk jeg veldig god kontakt med han. Det var et godt oppmøte med 8 hunder og alle trener mot apellmerket som vi skal arrangere før jul. Jeg skal ikke tenke på merket selv, det blir for demotiverende/stressende. Alle de andre har god fremgang og hundene lystrer bra (som hunder flest). Men Nitro er vanskelig å trene. Har misliker å sitte og dekke. Å få en god sitt har jeg alltid plagdes med. Og han syns ikke det er moro hvis han må gjøre dette. Hele poenget er borte når hunden ikke syns det er kjekt! Så han er den vanskeligste hunden jeg har trent, helt klart. (å gå fra dobermann til dette, kjennes godt!) Og dette tærer på motivasjonen min på å trene målrettet. Bare folk som har hunder med sterk egenvilje og stahet vet hvordan det er. Det er svært vanskelig. Men jeg fortsetter å møte opp pga sosialiseringen. Nitro trenger det. Og så gjør vi små øvelser, alt etter hva som faller oss inn. :)
Jeg slo kneet mitt forrige helg og jeg har fortsatt vondt. Så det har mest blitt småturer her og der. Ingen trim, ingen langturer. Åhh så kjipt! Kjenner at det klør i hele kroppen etter å få mosjonert, men det får jeg ikke før kneet har blitt bra. :(  Nå har det gått fra å være lilla til å bli gult..
Imorgen er det jobblørdag. Har ikke så mange planer ellers. Kneet setter en stopper for det meste uansett.
Vi snakkes!  God helg!

Ingen kommentarer: