lørdag 26. juni 2010

Cert nr 2 i boks

Da var saltenutstillingen overestått. Jeg var ganske spent på hvordan det kom til å gå med Nitro, og jeg syns han er i god form for tiden. Lørdag kjørte jeg til Bodø på morgenen og dro rett til utstillingen. Været var helt forferdelig med regn hele dagen og vind. temperaturer på rundt om 7 grader. Ikke noe hyggelig.. Jeg hadde dekken på Nitro, og jeg gjorde en feil med at jeg tok av han dekkenet rett før jeg skulle i ringen, så derfor ble Nitro skikkelig fortvilet pga regnet og kulden og krøp sammen og skalv og pep. Klarte ikke å få han til å stille noe særlig opp heller..
MEN dommeren så tydeligvis forbi dette og klarte å vurdere han på en orntlig måte, og resultatet ble Ck, CERT og BIM. Det var en champion tispe som ble BIR. Jeg ble kjempeglad for at jeg fikk certet! Her er kritikken:
18 mnd- corr. teeth, good size, good head with corr. prop. , shoulder light straight, good body with enough corr. topline, korrekt beinstilling foran og bak, good bone and feet, good movement.
Dommeren var Giuliano Biasiolo

Vi overnattet hos besteforeldrene til Vegard, og neste dag var det nytt forsøk på utstillingen.
Været var hakket bedre, og jeg syns jeg klarte å stille opp Nitro mye bedre enn igår. Dommeren var veldig rask, og jeg fikk kun 2 røde sløyfer idag. Det er okei det, mend et værste var vel egentlig kritikken:
Good size, maskuline head, good topline and hindquarters, good topline (igjen)
Dommer var Zafra Sirik
Aldri fått så kort kritikk før, og jeg syns det var litt for dårlig. Man betaler endel for å få hunden bedømt og da burde det gjøres skikkelig. Jeg syns jo kritikken er det viktigste å få, og jeg skulle også ha fått en grunn for hva som trakk ned.
Men men, dommere er jo ulike. Skal være mer nøye å sjekke på forhånd neste gang. Litt dumt å reise langt avgårde, og så risikere noe slikt.

Etter utstillingen har det vært rolige tider. Vegard bygger veranda og jeg har jobbet litt, så det har vært endel småturer på hundene, samt at det har stått ute endel. Men idag dro vi på stranda og lot hundene herje masse, og Chanti svømte i elva etter pinner. Været har vært skikkelig dårlig i noen uker nå. Regn, kaldt og hustrig! Ikke mye til sommer nei! Men her nord lever vi alltid i håpet.
Hundene har begynt å få Vom&hundemat, pga at de har slutta å selge norwegian polar i Bodø. Tørrfor frista ikke å begynne med, så da prøver å vom. Hundene liker det godt, så blir vel å fortsette med dette inntil videre.
Den ene høna vår ble syk og vi måtte avlive den. Har kjøpt oss ny, og hun prøver å tilpasse seg flokken. Det er fortsatt litt krangling og sånn, men håper det går seg til.

Så vi får bare fortsette å vente på sommeren, så får jeg tatt noen nye bilder av hundene også :)

Vi snakkes

1 kommentar:

Monica sa...

Gratulerer med CERT'et :)