mandag 7. juni 2010

Løpetid!

Nitro har begynt å bli voksen gutt nå, og dette fant vi ut når Chanti fikk løpetid. Det ble en god del sutring på han og mye stress. Et par dager sluttet han å spise, og beina begynte å stikke frem. Men vi overkom maset hans, og nå er alt som normalt. puh! Det stod på som værst i 3-4 dager omtrent. Men matlysten kom veldig raskt tilbake, så nå er vekta oppe igjen. Heldigvis :)

Det er nå bare to uker til dobbeltutstillingen i Bodø, så jeg prøver å feite han opp så godt som mulig. Men her om dagen da hundene var alene hjemme, hadde Chanti klart å komme seg igjennom en barrikert grind i 2 etg og inn 2 dører til spiskammerset hvor 1 pose med frysetørket vom stod uåpnet på gulvet. Og hun spiste hele posen! Det tilsvarer 2 kg fersk vom det.. Og i tillegg hadde hun spist nesten 1 kg med handlers godbiter som stod i en plastbøtte. + slikket rent all plastavfall. Hvordan vi visste at det var henne? Jo hun var TRILL rund. Som en gris! Hun var rett og slett feit. Hun lå langflat på gulvet resten av dagen og kvelden. Det ble ingen kvelds eller frokost på henne nei. Men nå er magen tilbake til det normale, men Nitro sin vom er borte. hehe. Og vi som skulle bruke det til oppfeitning.. Chanti trenger ikke akkurat noe mer fett på kroppen!
Må bare kjøpe mer da..
Foruten om Chantis sprell på kjøkkenet, har hun vært veldig behagelig å løpetiden. Rolig og avslappet. Veldig godt. Både jeg og Vegard har hatt intensiv jobbuke begge to, så moren min har vært så grei å stikke innom til hundene. Det er jeg veldig takknemmelig for! Spesiellt når timene begynner å krype mot 10 timer som vi er borte.
Jeg har vært på utdrikkingslag i helgen, og det var kjempegøy! Storkoste meg med mine gode veninner. Til helga skal jeg sørover i dåp. Det blir koselig. Og så bærer det til Bodø igjen på utstilling noen dager etter. Det er en hektisk Juni.
Det er deilig at det har blitt sommer! Men det er fortsatt ganske lave temperaturer. Satser på at det tar seg opp etterhvert :-)

Vi får snakkes etterhvert, og krysse fingrene for godt resultat på utstillingen :)

Ingen kommentarer: