torsdag 21. oktober 2010

Vinteren har kommet innom!

Det har vært høstlig og kaldt ute en god stund, og de siste dagen har det høljet ned. Jeg har vært mye på jobb i den siste tiden, og om kvelden har det blitt tidligere mørkt pga regnet og lavt skydekke. Det har vært et ork og skal slepe seg ut igjen etter en lang arbeidsdag ute i kulden og renget, med hundene. Men sånn er det . Det har blitt for det meste turer rundt området her, og leking i hagen. En kveld da det regnet som værst tok jeg med meg Chanti og sykla en tur på 5 km. En liten tur i hennes øyne, men litt energibruk var det jo. Vegard var med begge hundene på en god saccovogn tur her om dagen, så Chanti fikk brukt seg skikkelig. Hun trekker som en hest og har en stor utholdenhet.
Så kom snøen! Vips over natten. Så nå ligger det et lite lag med snø utenfor. Det er jo fint med tanke på at det er lysere ute, og renere, men litt kaldt i mine øyne.. Er ikke så glad i kulde. Nitro elsker å rulle seg i snøen, og graver seg ned ned nesen først og lager tunell bortover. Han er ihvertfall ikke noen pingle sånn sett. Han bruker ekstremt mye energi og skiller ut veldig mye varme når han løper fort, så da liker han å avkjøle seg i snøen og legger seg langflat på bakken.

Hønene er ikke så glad i snøen, men de har alle vært rundt på plena og tusla litt. Men mesteparten av tiden sitter de og sløver eller er inne i huset sitt.
Jeg har kjøpt meg nytt flexibånd, fra Usa. Myyye billigere enn her i landet. Jeg kjøper nesten alt hundeutstyr fra utlandet. Prisene her til landt er ikke noe særlig. Feks. flexi bånd orginalt for store hunder ligger på rundt om 400 kr + her i landet, og jeg kjøpte mitt for 250 inkl frakt. Har også kjøpt to nye refleksdekken, men de var fra Norge da, men på tilbud så da går det jo bra hehe.

Snart er Nitro 2 år. Det er moro å se forandringen i han. Se kroppen utvikler seg. Hannene er jo gjerne ikke helt ferdige i kroppen før 3-4 år, så jeg er spent til hvordan han kommer til å bli tilslutt. Her er han 22 mnd, bilde tatt idag.


Nå har jeg frihelg, så da skal jeg prøve å få dratt med ut med hundene, dra til Stamsvik en tur. Så er det ny arbeidsuke igjen, og etter det har jeg ikke fått noen oversikt over enda. Vi får se.

Vi får bare forberede oss på regn, snø, mildt, kaldt om en annen nå fremover. Så er det jo snart jul, så da begynner det styret. Snakkes! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Uff ikke snakk om jul a, det har jo nettopp vært sommer... hvor ble den av :(

Har du link til flexibåndet? Casper vræka sitt i går, det tåler ikke harde rykk :P
Jeg kjøpte det i danmark, ble vel litt over 200 der, men her i norge er jo samme båndet dobbelt så dyrt... sykt, god kvalitet er det jo ikke akkurat...