onsdag 6. oktober 2010

Litt uflax med hundene

I helgen var jeg på fellestur med hundeklubben. Det var endel som møtte opp, og vi gikk opp til gammen i Breivika. Vi rigget oss tilrette ved gammen og fant plasser hvor vi kunne binde hundene. En av hundene klarte desverre å rykke av seg grimen og kom bort til mine. Han bet begge to, og Nitro var bundet til et tre, så han kunne ikke rømme noen steder. Han hylte og skrek og løp rundt og rundt treet til det ikke var mer bånd igjen og han holdt på å kveles. Jeg klarte å få av han båndet og vi klarte å få skillet hundene. Så senket roen seg og vi fikk grillet bål og kost oss. Nydelig flott høstvær med sol og blå himmel.


Så gikk vi ned sammen og jeg dro med hundene til Stamsvik en tur for å la dem løpe av seg litt energi. Da oppdaget jeg at Nitro hadde fått bitesår på baken. Det var ganske dypt, og jeg renset det. Neste dag luktet det betent, og bittsåret som Chanti fikk var også blitt betent. Dro til dyrlegen og han fikk gitt begge antibiotika sprøyte og litt smertestillende. Nitro hylte skikkelig da han fikk sprøytene og lenge etterpå hylte han. Dyrlegen lo litt og syns han var veldig pysete. hihi. Chanti sa ikke et pip. :P Så skulle de gå på tabeletter en liten uke sånn at betennelsen forsvinner.
Snakket med hundeeieren og de gikk med på å dele på kostnadene. Det var kjempefint! Det var jo et uhell, men kjekt å slippe å måtte betale alt selv.
Bilder fra fellesturen er på galleriet til hundeklubben: http://steigenhundeklubb.net

Vi var på dagstur til Bodø igår. Kjørte med bilen og hundene var med. De syns det var ganske kjedelig å kjøre så langt. Men vi fikk luftet de litt i sentrum og gått litt i glasshuset før vi kjørte hjem. Hadde planer om å skulle prøve å møte noen hundefolk mens vi var i området, men tiden strakk ikke til... Så vi bare skyntet oss nordover igjen før vi ble for trøtte.

Idag var det hundetreff og jeg og Chanti dro. Det var 17 hunder idag, kjempeflott oppmøte! Skal prøver å få tatt med litt vaffler og kaffe neste gang, og ha et lite treningsopplegg med valpene. Håper på bra oppmøte neste gang også :)
Imorgen har jeg bursdag! Fikk feiret litt forrige helg sammen med mine to beteveninner. Så koselig å tilbringe kvelden sammen med dem! Lagde deilig lammelår og hadde kaker og godt til dessert. Imorgen kommer foreldrene mine på litt kake. Så koselig :) Måtte desverre på jobb imorgen da, men men. Skal vel få spist litt kake uansett!

Vi har hatt 1 måned med strålende flott høstvær. Varmt og deilig. 15 grader i oktober er ikke vanlig! Men nå har det begynt å blåse opp ute og det er meldt regn igjen. æsj. Men skal ikke klage.

Ingen kommentarer: