søndag 26. september 2010

Mørket kommer snikende!

Heisann. Dagene de går, og det blir mørkere og mørkere om kvelden. Nitro er så mørkredd og når det blir mørkt ute, begynner han å vandre urolig rundt i stua og ser forsiktig ut av vinduet. Boffer litt iblant. Når jeg skulle slippe han i hagen her en kveld, så han noe (eller lukta noe, ellr innbilte seg noe) så han satt i det høyeste bjeffet jeg noen sinne har hørt fra han. Det hørtes over hele nabolaget. Hehe. Men sånn går det jo når vi har mange månender uten mørke, da blir det joen tilvenningssak for alle oss :)

Han har fått seg nytt halsbånd. Et turkis og brunt med gullsømmer. Ganske fint syns jeg. Selv om det er litt diskre. Må kanskje kjøpe et som vises mer. *halsbånd dilla jeg nei? * :)

Vi var å tok noen nye oppstillingsbilder av Chanti her en kveld. Måtte jo ta nye av ho nå som hun har kommet seg i bra form igjen. Oppstilling er vel ikke noe av det hun syns er mest moro. Det kan vi jo se her:

Fikk tatt noen greie, og det ene ligger på forsiden på Chanti sin side. Hun trekker mye saccovogn, og nå er all redsel glemt, og hun gleder seg når hun får på seg seletøyet. Nitro derimot, syns ikke det er så moro å trave bortover veiene. Det blir rett og slett for kjedelig for han. Det han elsker er å løpe i turbofart! Da utstråler han veldig mye glede, og man ser at dette er han skapt for. Og hver gang han setter høygiret inn, og aksellerer, blir jeg alltid like imponert! Det er noe man sjeldent ser i en hund. Så mye kraft og fart. Skal prøve å få filmet det en gang, men det blir nok ikke like imponerende som i virkeligheten.

Idag gikk hele flokken på tur i skogen. Tok et par trimposter, og vi klarte å berge oss fra elgjegerne. Jeg fryktet litt at de kunne mistolke Nitro for en misforma elgkalv. hehe. Etterpå dro vi på stranda og lot hundene få løpe av seg energien. Å gå turer i bånd er jo ikke noe energitapping for dems del. Bare oppvarming. Hver gang vi har gått turer her i nabolaget, og kommer hjem, ser Nitro beedende på meg og han har sååå lyst å løpe tulling i hagen før vi går inn. Det er ikke alltid vi lar han få lov til det. Det skal tross alt være rolige dager også.

Siste intensiv jobb uken gjenstår. Da blir det mulighet for flere turer når jeg er ferdig med det. Hønene har det bra. Tror de fryser litt, for de sitter på greinene oppblåst som ballonger og sløver. :) Skal bli interessant å se hvordan det går i vinter med dem.

Vi talast!

1 kommentar:

Monica sa...

Flere som ikke liker at mørket (og kulda) kommer ja. Har jo ikke opplevd sommeren ennå i år, og nå kommer straks vinteren?!
Knallflott halsbånd forresten :D