lørdag 11. september 2010

Flotte soldager i september!

Etter en liten forsmak av høsten, kom sommeren tilbake igjen og vi har hatt en uke med strålende vær og fine temperaturer. Det er mange år siden sist at vi hadde så fint sommerlig vær i september. Og godt er det, etter en så dårlig sommer. Vi har vært mye ute i finværet og gått turer her og der. Vegard har vært i Bodø og tatt med seg saccovognen vår tilbake igjen, siden Mona som kjøpte den hos oss, ikke har brukt den noe. Det var spennende å prøve den igjen, og Chanti har aldri vært borti noe slikt før og ble ganske så redd da hun fikk draget på seg. Men vi brukte tid på å tilvenne ho den og etter 15 min tid kunne jeg sitte på vogna mens Vegard gikk med Chanti i bånd foran. Halen gikk mer og mer opp etterhvert som hun mestret dette. Nitro fikk også prøve å trekke vogna uten folk i, og det gikk bra. Han var ikke like redd som Chanti, men han syns ikke det var supermoro han heller. hehe.
Neste dag kunne Vegard kjøre tur uten hjelp. Chanti dro veldig bra. Hun var ikke som Hera og ville løpe avgårde i 110 kmT og hylte og vrælte slik hun gjorde, men hun passet avgårde i et passelig tempo. Jeg regner med tempoet kommer når hun blir mer og mer trygg, slik som på sykkelen. Nitro løper ved siden av vogna sammen med dem, slik at han også får være med. Vi har kjørt på veien noen ganger, samt vært en tur på en skogsvei. Men Chanti slutter å trekke når hun blir lei, så man må ikke kjøre for langt vekk, ellers kan man risikere å måtte gå hjem igjen hehe. Jeg har vært på tur 1 gang, på veien, og det gikk bra. Følte jeg hadde bra kontroll. Men hvis hun øker tempoet betraktelig med tiden spørs det om jeg tør. :P

Vegard dro til Oslo i helga på kompisbesøk, så jeg dro til foreldrene mine idag og jeg og mamma gikk tur på stranda og kosa oss i det flotte været. Hundene fikk løpt masse, spist fiskebein, rulla seg i sanden, gravet i sanden, vasset i vannet og herja med hverandre. Etterpå dro vi hjem og grilla sammen med foreldrene mine. Hundene har vært ute hele dagen og kost seg. Veldig fin dag :)

Hønene har kommet seg bra inn i flokken og de koser seg med sandbading dagen lang :)

Mona har kommet seg halvveis på gåturen fra Bodø til Steigen. De er nå i Kobbelv.
Nå venter det 3 uker med jobbing for min del, da blir det vel ikke gjort så mye ekstra.
Vi snakkes!

Ingen kommentarer: