onsdag 1. september 2010

Nye høner i flokken

Da har vi fått nye tupper til flokken vår. Vegard fikk bygget ferdig nyhuset så da var det plass til å få flere. Vi kjørte til Sørfold og kjøpte 4 nye. 2 voksne høner som var av rasen Legbar og Dansk landhøne, og 2 kyllinger som var Norsk jærhøne og New hampshire. Det var moro å se alle de andre hønene de hadde der, itillegg til fasaner, duer og påfugler. Kjøreturen hjem gikk bra og jeg var så spent på hvordan introduseringen til de andre hønene ble. Mend et gikk ganske så bra. De holder seg mest i to flokker, litt jaging blir det iblant men ellers går det bedre enn forventet. De trenger en god del håndtrening, for de er litt nervøse.
Skal få tatt bilder av de så snart været blir bedre. Spesiellt kyllingene er supernusselige *S*
Ellers har vi vært i skogen med hundene. Besøket med Mona gikk bra, men vi måtte passe på Koya og Chanti. De røk i hverandre en gang, men det gikk bra. Chanti ble bitt litt i brystet, men det ble ikke så stort sår. Heldigvis har Chanti så god bitehemming at Koya slipper unna noe slags skader. Kunne nok ha blitt mye værre hvis ikke Chanti har vært så flink med bitehemmingen.
Nå har Mona og Koya begynt gåturen sin fra Bodø til Steigen. En sykt lang tur. hehe. De blir vel å gå i et par uker tenker jeg. Skal bli moro å høre om turen når de kommer frem hit.

Det ser ut som at høsten har kommet. Nysnø i fjellene så jeg idag. Jeg og mamma var på stranda med hundene og etterpå gikk vi opp til en trimkasse. Har ikke så store planer med hundene fremover. Har ikke tenkt å stille ut noe mer i år, og det er ikke noen kurs planlagt heller. Så ikke så mye å se frem til akkurat.
Jeg har hatt Chanti med på hundetreffene og trent med ho der. Det har gått bra og jeg ser forbedringer på henne. Nå som innbildten har begynt å slippe taket er det lettere å lese henne.
Skal til Bodø en dagstur om en måneds tid. Kanskje jeg får truffet noen hundefolk da.

Nå fremover er det bare å fyre i ovnen og finne frem ullvotter og luer og refleksutstyret til hundene, ja og regndekken er vel lurt å ta frem. Prøve å kose seg med stearinlys og se på det som litt sjarm på denne årstiden.
Kos deg!

1 kommentar:

Nina og Casper sa...

Jaaa, du må jo legge inn fjærbilder, kyllinger er så søte ^^

Hvilke regndekken bruker du til dine? Jeg klarer simpelthen ikke å finne noe som passer til Casper, virker som om det bare er småhunder som blir våte i regn. Utrolig greit å kunne ha på fjelltur, våt hund i telt er ikke noe særlig...