mandag 23. august 2010

Utstillingen på Mo

Da var jeg hjemme igjen etter utstillingshelgen på Mo. Jeg og Nitro kjørte nedover på fredagen og kom ned til Torunn og Harald Arnt på kvelden. Det var koselig å treffe de igjen og sett hvor fint de har fått det hos seg.
På lørdags morgen dro jeg og Torunn til utstillingsområdet og fikk parkert. Det var stråålende flott vært, sol og varmt. Som vanlig var det endel forsinkelser, faktisk 1,5 time ventet vi før det ble min tur. Det var en norsk dommer, og han brukte god tid på hver hund. Veldig bra bedømt og skrev flott kritikk. Nitro var veldig flink idag. Stod rolig og fint. Han har jo hatt en god stund på å roe seg ned etter all ventingen. Det var 2 andre greyhounds der. De samme som var i Bodø. Den ene var ei tispe på 7 år som var champion både her og der. Skal jo godt gjøre seg å vinne over en såpass rutinert utstillingshund, men jeg var der kun med certene i sikte. hehe. Og jammen meg fikk jeg ikke det også! Ck, CERT og BIM. Ble kjempeglad. Dommeren syns Nitro var en kjempefin hund, men trengte litt mer tid på å få satt seg i kroppen.
Etterpå dro vi hjem til Torunn og spise og kosa oss. Gikk litt tur også. Nitro har vært så flink å ha med på besøk. Ikke noe styr eller stress.
Søndagen hølja regnet ned. Skikkelig omvendig ifra igår. Jeg hadde en dårlig magefølelse for dagen, pga dommeren, ei engelsk dame. Hun gav mye blått så jeg, samt flate røde. Heldigvis gikk det mye raskere idag, så da slapp vi å vente så lenge. Tror vi ventet kun 30 min. Så var det min tur, Nitro blaut og mange sølepytter på bakken. Ikke de idelle forholdene. Men vi gjorde vårt beste og det gikk samme vei som igår! Ck, CERT og BIM! Ble sååå glad! Dette smakte bedre enn igår! Hadde ikke trodd jeg skulle få certet idag også. :-D

Så var det å pakke sammen og dra avsted. Kjørte den lange veien hjem igjen. Var innom å kjøpte 100 kg vom på Fauske, så har vi litt mat i fryseren. På kvelden kom Mona og Koya på besøk. De skal være her noen dager. Desverre ble ikke Bette med, da hun måtte avlives her om dagen, pga alderen og at hun ble dårlig. Trist.. men sånn er det jo med disse hundene.. De lever ikke evig. RIP Bette!
Koya og Chanti liker ikke hverandre, som vanlig. Måtte holde de adskilt i begynnelsen, men nå kan de gå rundt i huset sammen, men kun under oppsikt.. Nitro ble overlykkelig over å få damebesøk. hehe. Så det blir nok litt turer på dem utover uken.

Bilder på galleriet fra utstillingen!

Snakkes!

Ingen kommentarer: