fredag 13. august 2010

Dagene flyr..

Dagene de flyr, og nå er vi kommet i August allerede! Sommeren lot vente på seg her nord, men nå på slutten har vi hatt litt finvær. Jeg har jobbet for det meste av tiden, men sånn utenom det har det blitt turer her og der og sløving på verandaen.
Jeg og Nitro har vært og møtt nye hunder, en huskyvalp på 10 uker og en vosteh hann på 10 år. Det gikk kjempefint og hundene kom bra overens. Jeg ville gjerne at Nitro skulle få møte en hannhund jeg stolte på, og det ble ikke noe bråk. De gikk fint side om side fra første stund. Og bra trening for valpen også, som fikk møte en så stor og voldsom hund som Nitro. Tror valpen likte Nitro godt.
Så har vi vært på hundetreff igjen med hundeklubben. Det møtte endel folk opp, og det var trivelig å treffes og prate hund. Nitro er så omgjengelig og sosial. Jeg stoler 100% på han og kan la folk gjøre og håndtrere han som han vil. Her om dagen møtte jeg en mann som ville hilse på Nitro, og da jeg lot han gå frem til mannen tok mannen og omfavnet Nitro skikkelig. Sånn skikkelig koseklem. Hehe. Nitro bare logra og var glad. Det hadde jeg aldri turt å gjøre med Chanti eller Hera. Hvem som helst kan gå i bilen å hente Nitro og ta han med uten problemer. Han følger velvillig etter. hehe.
Chanti har innbildt som hun plages med. Litt hormonell og utagerende mot andre hunder. Vegard har hatt henne med på endel sykkelturer for å tappe henne for energi. Det hjelper endel. Nå har de vært de siste kveldene ute i skogen og plukket bær.
Neste helg er det utstilling på Mo. Så moro! Gleder meg masse til å være hos Torunn. Men det ble endel rot i planene da Vegard plutselig fikk tilbud om jobb akkurat i den perioden så da kan han ikke være med. Derfor blir heller ikke Chanti med, fordi det blir så mye styr med å ha begge hundene alene og når jeg skal på besøk og overnatte og på utstillingen. Dessuten skal dobber og grey stille nesten samtidig så da blir det bare tull og vanskelig å ha begge der og ingen til å passe på imellomtiden osv. Chanti er jo ikke akkurat den enkeleste å ha med å gjøre i en sånn setting, mye stress og sånn på ho, og Nitro overivrig og skal dra i alle retninger. For meg blir det litt mye å håndtrere.. For andre hadde det kanskje ikke vært noe problem (ser jo de som farter rundt med en hel flokk hunder på utstilling hehe). Men kriteriet for at jeg skulle stille Chanti den helga var at Vegard skulle være med å hjelpe. Og sånn ble det ikke. Jaja. Nitro er jo viktigst sånn sett, og jeg håper på gode resultater! (altså 2 cert *flir*)

Så ellers går dagene i sitt tempo. Jobbing og turer. Ikke så mye nytt. Vi får skrives mer etter neste helg. Kos deg videre i sommeren.

Ingen kommentarer: