lørdag 18. desember 2010

Nitro 2 år

11 Desember ble Nitro 2 år! Jey! Så fort tiden går, snart er han voksen! Jeg tenker tilbake på det han har gjort denne tiden, og det har vært litt forskjellig. At han ble frisk etter beinbruddet er det beste, og det føles litt rart å tenke tilbake til den tiden.
Dette året har han debutert i utstillingsringen, og selv om det ikke har vært så mange utstillinger, har han gjort det bra! Det er så synd at jeg ikke får vist han mer frem, men jeg har ikke råd til å reise omkring nå når jeg ikke har fast inntekt.
Jeg er sikkert litt innhabil, men jeg tror Nitro ser ganske bra ut. Jeg har studert hundrevis av ulike greyhoundbilder, og sammenlignet Nitro opp mot andre, og han ser ut som han har en flott overlinje og fine vinkler og bra hals. Det som trekker ned er brystet, at det er litt svakt, men det er visst et vanlig "problem" innad i rasen. Nitro mistet mange måneder med utvikling pga beinbruddet og rehabiliteringsprosessen, så kanskje det kan ha hatt en innvirkning. Jeg vet jo ikke hva folk liker på rasen, for noen ser endel annerledes ut enn Nitro, mye smalere og lengere virker det som. Hva jeg syns, spiller vel liten rolle i en utstillingsammenheng da dommere har ulik smak. Men jeg personlig liker de litt mer kraftige og ikke alt for lange. (ut ifra å ha sett på bilder) Nitro er uansett ikke ferdig utviklet, så jeg tror han blir en veldig kjekk greyhound mann tilslutt! ;) *sånn det var dagens Nitro skryt*

Chanti har fått fjernet stingene og såret ser veldig fint ut. Endelig har ting gått bra. Hun kan nå være normalt aktivt, men det har vært veldig kaldt de siste dagene, samt jeg har jobbet mye, så det har vært mest rolige gåturer i bånd. Tiltross for over to uker med lite aktivitet, er Chanti veldig grei å ha i hus. Det er veldig fint. Da takler Nitro dårligere disse roligtidene. Han er super aktiv og bobler over iblant og må nesten bli kastet ut i hagen for å få fred i huset. Hehe.
Imorgen skal vi endelig på stranda og la de få løpe ifra seg skikkelig. Det har de fortjent etter denne rolige perioden. Søsteren min med mann og baby har kommet til foreldrene mine på juleferie! Skal møte dem imorgen. Gleder meg til å se tantebarnet mitt, har ikke sett han siden i mai! Kanskje han får hilse litt på hundene hvis han vil.
Snart julaften! Jeg må selv jobbe da, men men, satser på at det blir superlite å gjøre den dagen.

Kos deg videre i denne juletiden!

Ingen kommentarer: