mandag 27. desember 2010

Romjul

Da var vi inne i romjulen og vi har hatt noen flotte juledager hos oss. Jeg var veldig spent på hvordan vi skulle ordne dette med hundene og babyen hjemme hos foreldrene mine, men det gikk kjempebra. Jeg hadde hundene i yttergangen, og så fant vi et så kjekt skjermbrett som vi satt foran døra. Da kunne de se oss uten å bli utestengt. Gustav var kjempenysgjerrig på hundene og var ikke redd. Nitro var så flink rundt han, rolig og grei. Chanti var mest i bakgrunnen, føler ikke at jeg kjenner henne så godt enda til å la henne omgås små barn. Også i forbindelse med såret, men vet jo ikke hvordan hun føler seg. Bedre føre var.



Vi har spist masse god mat og jeg har fått mange flotte presanger. Vegard har vært på et par skiturer, og idag var han og svogeren min på skitur til Vallevannet sammen med hundene. Jeg må jobbe noe i romjulen, men været er kjempebra så det går jo greit :)

I mai skal Cesar Millan ha foredrag/show i Oslo og gjett hvem som har så lyst til å dra? Jeg er selv stor fan av mannen og har sett på serien hans siden begynnelsen, ja før folk begynte å høre om han. Nå har han blitt ganske kjent, og desverre er det mye hets mot han pga folk som er imot hans måte å trene hund på. Jeg respekterer at folk har ulike meninger, men å sette folk i bås fordi de er uenige med treningsmåten, er det samme som å sette folk i bås fordi de stemmer det og det partiet .. Jeg blir litt provosert over at folk skal være så innsnevret og hysteriske, (ja det syns jeg) Det blir på den måten at, okei du liker Cesar, ja da mishandler du hunden, på lik linje som de som feks. stemmer FRP blir automatisk rasister. Ærlig talt, ting er ikke bare sort hvitt. At jeg er fan av Cesar, betyr ikke at jeg er 100% enig med alt han gjør. Jeg syns han er svært dyktig og jeg tenker på samme måte som han. Disiplin, regler og mosjon er veldig viktige elementer i et hundehold. Det syns jeg flere burde følge! (bare se seg rundt på hvor mange "ufordragelige" hunder det er der ute)
 

Om det blir noe Cesar foredrag er usikkert, da det må reise og opphold til. Jeg vet ikke hvordan økonomien er på den tiden rett og slett.. Men skal nok tenke litt mer på det ja!

Fortsatt og romjul for eller imot Cesar! :-D

Ingen kommentarer: