torsdag 27. januar 2011

Regn og glatt

Det er skikkelig uvær ute nå. Det regner masse og blåser. Speilholker på veien. Ja det er rett og slett utrivelig å være ute. Jeg har vært på korte turer med hundene, samt latt de løpe litt i hagen. Jeg har ikke fått tatt noen bilder heller, jeg som hadde tenkt å få tatt noen nye oppstillingsbilder. Det er meldt regn i en uke fremover, så det er ikke annet å gjøre enn å vente..
Igår var Nitro veldig energisk på gåturen, og da tok jeg på munnkuven når jeg slapp de løs sammen etter turen. Jeg visste han kom til å "eksplodere" så da ville jeg skåne Chanti litt. Det fungerte kjempebra! Nitro hadde brytekamper med Chanti og så løp han tulling frem og tilbake i hagen. Chanti var helt gira på Nitro og ville herje. Lenge siden jeg har sett henne så ivrig på lek. Hun visste at han hadde munnkurven på, og det utnyttet hun. Ikke at hun var slem på noe vis, hun bare tok igjen og hadde litt overtaket. Hun er ikke slik som han som skal bite hard, hun er veldig flink med bitehemming. Nitro virket ikke som han brydde seg om munnkurven. Han hadde halen opp, og løp i full fart. Litt rullig og kløing i snøen. Etter en liten stund, tok jeg den av og de lekte normalt sammen. Så dette blir jeg å fortsette å bruke når Nitro er overgira. :)

Ikveld skal jeg å få fikset litt på bunaden min. Litt dumt å få en bunad som 14 åring, som man skal ha resten av livet hehe. Det blir mye tilpassing opp igjennom årene. Når jeg skal hente den senere, skal jeg få prøvd å dratt med hundene eller en av dem, til Brennviksanden. Det er lenge siden jeg har vært der, og når man først skal i nærheten så. Jeg håper været blir litt bedre slik at jeg får tatt bilder og dele med dere.
På søndag er det årsmøte i hundeklubben. Jeg håper det kommer mange folk. Skulle gjerne hatt mer engasjemang, men det er kun opp til hver enkelt, hva de vil. Håper uansett dette året blir bedre enn ifjor.

Siden vi sitter her i Januar, i uværet og kulden, og det fortsatt er lenge igjen til vår og varme, minnes jeg den tiden med et par bilder fra sommeren for to år siden. Her er vi på Hjerøya og Nitro holder fortsatt på med rehabiliteringen av bakfoten. Derfor han måtte være i bånd. * lengte til sommer *



Ingen kommentarer: