mandag 16. mai 2011

Demohund

Etter å ha fått sovet en halvtime ekstra igår morrest, siden jeg var så trøtt etter reisingen dagen før, dro jeg til valpekurset for å hilse på. Fikk sett litt på instruktøren og hvordan treningsopplegget var. I pausen hadde jeg Nitro ute litt og Instruktøren lurte på om jeg ville gå til appellmerket siden hun var godkjent dommer for det. Jeg har jo ikke trent noe på dette, men vi bestemte oss for å gå igjennom øvelsene for å se hva jeg måtte trene mer på, samt at valpekurs deltagerne fikk sett litt på hvordan øvelsene var. Målet er å få flest mulig av dem til å prøve seg på appellmerket, og kanskje jeg og Nitro også hiver oss med :)
Vi gikk igjennom øvelsene og instruktøren kom med tilbakemeldinger og tips. veldig kjekt. Jeg må pirke mer på utgangsstillingen, trene på dekk fra holdt, generellt mer dekk og bli og stå kommandoen.  Ellers brukte vi Nitro som forstyrrelse til valpene når de gjorde noen øvelser, ved å være i nærheten.


Etter kurset var ferdig fro jeg hjem og gjorde vel ikke så mye mer den dagen.
Idag er det litt klesvask siden solen skinner. Skal reise til Sandefjord på Lørdag, så allerede nå må jeg planelgge litt hva jeg skal ha med. Sånn er jeg, jeg må ha alt under kontroll i god tid :)
Ja, og kanskje jeg burde ta en liten prøve av bunaden?

Ingen kommentarer: