søndag 29. mai 2011

Skogstur

Igår var jeg ferdig tidlig på jobb, som vanlig på Lørdag, så da dro hele hurven til Stamsvika og Vegard dro og fisket og jeg tok hundene med meg til Ura sammen med moren min. Full av anergi som vanlig, spesiell Nitro. Chanti har helt andre behov på tur, som å småløpe litt rundt og lukte på alt. Nitro løper alt han klarer og løper rett i Chanti som en kanonkule. Chanti bare dukker og vrir seg unna med lukkende øyne når han kommer, og jeg må hele tiden avbryte og få Nitro vekk. Hun er jo ikke interessert i å bli bodyslammet og bitt i ører og bein hele tiden, og det som funker best er å gi Nitro er pinne, da løper han med den i munnen rundt i ring i 100 km/t. Det er litt fasinerende å se på Chanti som er så tålmodig, men virker samtidig litt oppgitt over Nitro. Hun vil nok aller helst gått ifred hun. Skulle ønske hun kunne si tydeligere ifra. Det er så vanskelig for meg å hele tiden rope på dem.
Men etterhvert som turen går og hundene har fått av seg litt energi blir tempoet mer normalt. Plutselig kan Nitro finne en pinne og så setter han avsted med den i munnen, alt han klarer i noen runder. Og alt av vanndammer og myhull elsker han å legge seg ned i og rulle i. Sukk :P



Etter turen slappet vi av ute hos foreldrene mine før vi dro hjem.
Idag gikk jeg vanlig tur på veien i bånd, og ellers har det vært rolig. Jeg skal ta bilde av hundegjerdet vi har i hagen, så får dere sett løsningen vi har valgt. Vet at dette er et tema som opptar flere, og det er ikke alltid like lett å finne en løsning som passer.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer: