fredag 10. juni 2011

SOMMER!

For en endring i været! Det ble skikkelig sommer over natten her hos oss, med temperaturer på 27+ grader! Her får vi ikke tid til å venne oss til varmen, for poff så er det steikvarmt! Mange av oss bleike nordlenninger syns nok dette er i varmeste laget. Jeg var på jobb igår, og de fleste jeg så utendørs satt i skyggen. Det var slitsomt å være på jobb igår, med så mye varme, i en bil uten aircondition. puh.. Da jeg kom hjem dro hele flokken til stranda for å avkjøle oss. Hundene fikk badet, og det var heeerlig med varm sand mellom tærne. Det er lenge siden det!
Hadde med jolly ballen, som vi skulle kaste i vannet så hundene kunne svømme etter den, men ved første kast, nektet hunden å gå særlig langt utti vannet. Så ballen den drev avsted ut i havet. Vegard nektet å svømme etter det, pga vannet er jo ganske så kaldt. Så hvis noen i Bodø/omeng finner en lyseblå ball med håndtak, liggende i fjæra, så er det min :D

Etter ballen forsvant ut i havet, ble hundene mer gira på badingen. De løp etter stokker som vi kastet utti. På noen områder var det grunnt, og andre dypere, så dette gjorde at Nitro måtte svømme til tider. Det er første gang EVER at han har svømt! To ganger svømte han, og andre gangen fikk jeg filmet det. Så, en greyhound kan svømme haha.



Chanti er blitt veldig flink å svømme. Hun svømte slik som Nitro gjør i videoen, i begynnelsen, men nå svømmer hun rolig. (som dere ser i videoen) Det var herlig å være på stranda. Helt alene bare oss.



















Idag var det enda varmere enn igår pga det er mer stille ute. Jeg sitter mest inne for det er for varmt å gå ut på varandaen. Man brenner av seg bena der.
Jeg skal lage kake til Handlerkurset i helgen. Det ser ut som været blir veldig bra. Kanskje litt vel varmt for hundene som må ligge i bur, men vi får se om vi finner en løsning på det.
Så vi snakkes når kurset er overstått.

Ha en stråååålende nydelig helg! :)

Ingen kommentarer: