mandag 13. juni 2011

Handlerkurs overstått

Da var handlerkurset vel overstått! Etter måneder med planlegging, mailer og telefoner er det godt å ha det overstått. Vellykket ble det og deltagerne var veldig fornøyde med helgen. Vi var jo så utrolig heldig med været med strålende sol hele perioden. På lørdag var det veldig varmt, så det ble litt styr i begynnelsen for å finne skygge til hundene når vi skulle ha teori. Heldigvis ordnet det seg, og resten av dagen gikk fint. En buss stod parkert på parkeringsplassen, og den gav oss fin skygge. Siv Oware (instruktøren) gikk igjennom ulike temaer innen utstilling, alt fra innlæringsteknikker, bordteknikker, løfting og kroppsholdning på handlere. Nitro var den største hunden der, i selskap av en Bouvier, og ellers var det bare mindre hunder. Derfor ble det mye bordteknikker, løfting og oppstilling av små hunder, så da fikk ikke vi to med store hunder så godt utbytte av det. Men gode tips fikk vi, spesiellt andre dagen ble det mer løpeteknikker, stacking, og ringtrening. Så nå vet jeg hva jeg må trene Nitro på. Mest på oppstillingsbiten og få mer driv i han på løpingen. Han er litt daff.
Folk ble somsagt veldig fornøyde og flere hadde lyst å ha videregående kurs til høsten. Det er hyggelig å høre at de har hatt en fin helg og har lyst å komme tilbake! :)
Da jeg kom hjem igår dro vi på stranda og lot hundene få avkjølt seg litt i elva.
Jeg tok mange bilder i helgen, og har lagt ut mange på hundeklubben sin side.

Klikk her for flere bilder fra kurset

Idag har jeg ordnet med bilder fra helgen, send bilder til lokalavisa, sendt mailer, skrevet diplomer og litt småtterier. Så gikk jeg en tur med hundene, før jeg ordnet litt i hagen med blomster. Sola og varmen har trukket seg tilbake, så nå er det mer "normale" forhold ute. For min del syns jeg 28-29 grader er i meste laget, så idag var det litt godt, med bare 16 grader :)

Ha en fin kveld!

Siv demonstrerer stacking på Nitro.
Hele gjengen fra helgen

Ingen kommentarer: