mandag 11. juli 2011

Blodøre?

I forrige uke da vi var  på besøk hos foreldrene mine, oppdaget vi en klump på Chanti sitt øre. Vi trodde hun hadde blitt stukket av et insekt og fått en reaskjon. Tenkte ikke så mye over det, men etter noen dager så jeg at øret har vokst og nå er det som en liten ballong. Jeg fikk tips på nettet om blodøre, noe jeg aldri har hørt om før. Det er visst en blødning inne i øreveggen som kan komme av et slag på øret, kløe, risting pga ørebetennelse eller andre ukjente årsaker. Jeg ringte først til veterinæren her i kommunen, men han sa at han ikke hadde erfaring med det og derfor ønsket han ikke å gjøre noe. Jeg ringte til veterinærene i Bodø, men der fikk jeg ymse svar. Så ringte jeg til Fauske og der gav de meg utfyllende, bra informasjon om det og hvordan de skulle behandle dette, så da velger vi å kjøre til Fauske på fredag. De blir nok å tømme ut blodet for så å etterfylle med kortison. I værste fall velger de å operere, men satser på det første.
Inntil da får ikke hundene være løse utendørs sammen. Hvis Nitro biter Chanti i øret blir det masse blodsøl, så det kan vi ikke risikere.

På fredag kommer også Mona , Koya og ny valpen på besøk. De skal være til over helgen. Det blir fullt hus, men koselig :)
Idag tok jeg meg en runde med saccovogna med Chanti. Lenge siden sist. Det var ganske behagelig å sitte der egentlig hehe. Fin trim for hunden.

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer: