tirsdag 25. oktober 2011

Valpekurs

Da var valpekurset overstått og egentlig er det litt godt. Det begynte på Fredag hvor jeg hadde teori på kvelden i ett par timer. Der gikk jeg igjennom litt generelle tips om valpehold og ulike perioder, og ellers svarte litt på spørsmål. Lørdags morgen dro jeg og Wenche (hun som skulle ha kurset sammen med meg) og møtte kursdeltakerne. Hundene på kurset var en cairn terrier, en australsk working kelpie,en wheaten terrier, 2 terrier blandinger og en labradoodle. Så et overtall av egenrådige raser ;) Vi gikk igjennom kontakt, (med sitt), lineføring og innkalling med lek. (husket ikke mer hva vi gikk igjennom) Etterhvert som valpene begynte å bli slitne og dabbe av, avsluttet vi. Neste dag bestod av følgende temaer: Introduksjon av aktivitseringsleker, sitt og bli, introduksjon av enkelt godbitspor, lineføring og kontakt utendørs med alle samtidig, og innkalling utendørs. Så oppsummering med utdeling av "goddiebag" og diplom. Jeg syns vi fikk gått igjennom ganske mye på disse to dagene, og deltagerne virket fornøyde. Applaus fikk vi og greier, så det var koselig. :o) Dette er jo første kurset til meg og Wenche, så syns vi var flinke. :o)Resten av helgen var rolig, for man blir sliten av å ha kurs. Her er noen bilder:





Igår var det en rolig dag for hundene. Kun 1 tur fikk de. De syns nok det var litt kjedelig, men de må ha slike dager innimellom.
Idag fikk de saccovogntur på morgenen og da jeg kom hjem fra jobb fikk hundene stå ute mens jeg vasket bilen. Nydelig vær idag med sol, så da var det bare å vaske bil ;) Etterpå gikk Vegard tur med dem. Nå er det avslappning resten av kvelden.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer: