torsdag 19. april 2012

Jeg har hatt en liten pause i bloggingen siden påske, men nå tenkte jeg at det var på tide at jeg skrev litt.
Det har vært ganske rolig siden påske, med småturer her og der. Både jeg og Vegard har jobbet, så da har det blitt endel alenetid for Nitro. Været har vært veldig fint over lengere tid nå, men vi har hatt noen snøbyger noen dager som har forsinket snøsmeltingen. Det fine været gir en kald nordavind, men sitter man i le er det ganske varmt i sola. Deilig! En liten del av hagen har blitt snøfri og jeg har fått raket sammen litt løv og rask. Hønsegården har også fått seg litt opprydding. Jeg gleder meg til all snøen er vekke! Vi har heller ikke vært så mye i Stamsvika pga mitt trofaste turfølge (mamma) har vært borte hele uken og skal være borte en uke til. Men et par turer har vi vært, og Nitro har fått løpt litt på stranda. Jeg fikk meg også en vårtur med ATV`n, men det er fortsatt litt for kaldt å putre rundt på en slik. :)

Tirsdag var jeg på hundetrening, men det var kun 1 som kom (forutenom vi to som var ansvarlig). Jeg og Nitro fungerte som distraksjon til diverse øvelser som de andre prøvde på. Så fikk litt ut av tiden selv om vi var få. For å skryte litt så er jeg veldig fornøyd med kontakten hans, så det lønner seg å bruke tid på det i valpetiden, det ser jeg helt klart! Jeg klarer å avbryte hans distraksjon veldig godt, og så er han lettmotivert. Det hjelper også på at han er så sosial mot folk, ja til og med et lite barn som kom løpende rett bort til han og klappet på han. Jeg måtte gi barnet en vennlig lekse om at sånnt gjør man ikke med fremmede hunder, men om det gikk inn det spørs ;) Det er uansett veldig godt å ha en slik trygg hund. Jeg husker med Hera hvor utrolig slitsomt det var å hele tiden påpeke at hun var usikker og at folk ikke måtte gå rett bort osv. Man måtte hele tiden være på vakt, og det var slitsomt. Nå slapper man helt av, og det er sånn det skal være syns jeg. :)

Nå er det helg, og hva vi finner på vet jeg ikke. Hvis været holder seg fint blir det vel utetid for det meste. Ha en strålende helg!

Ingen kommentarer: