fredag 31. mai 2013

Som kanskje noen har lagt merke til, har Nord Norge hatt en unormal varm mai måned. Jeg har aldri opplevd så mye sommer så tidlig før, alt bare spirer og gror, ja ting som ikke kommer igang før etter sankthans. Spesiellt og VELDIG godt. Vi nyter varmen til det fulle og er nesten ikke inne. Gjerdet vårt er i rute, mye maling som må gjøres, men det blir jo så fiiint! :)
På onsdag dro jeg sammen med foreldrene mine på båttur til en spesiell plass som jeg har hatt et stort ønske om å besøke. det kalles Glimmerbruddet og et et nedlagt gruvedrift hvor de tok ut glimmer mellom 1930 og 1950. Veldig vanskelig å finne frem og det er helt gjengrodd der. Jeg og mamma klarte å finne frem og da var det bare å gå amokk i steinbruddet og plukke vakre glimmersteiner. Jeg er veldig stein interessert så dette var moro! Bar ned så mye jeg klarte ned til båten igjen. Det var veldig moro å få besøkt dette stedet igjen!

Masse glimmer under mosen. Store flak. vakkert :)


Så mye stein, så få å ta med! :(

Idag var vi på stranda og sola oss. Nitro fikk badet og avkjølt seg for han syns det er varmt om dagen! Er slapp og døsig hele dagen, men kvikner til om kvelden. Han elsker å bade i havet. Vegard skulle padle kajakk og han hadde på seg tørrdrakt så da kunne han ta med seg Nitro på sin første svømmeleksjon. hehe. Han er ikke flink til å svømme, så målet i sommer må være å lære han å svømme uten at han plasker så mye :)





Ha en fiiin helg!

Ingen kommentarer: