fredag 29. april 2011

Litt tilbakeblikk

Var en liten tur på jobb idag og gjorde innearbeid før jeg dro hjem og ordnet mer i hagen. Når man har stor hage er det alltids noe man kan ordne, og mye å rake sammen. Fikk ordnet litt i hønsegården også, så det ble riktig så fint. Tror jeg skal henge opp vimpelen snart også, et sikkert vårtegn :)
Hundene var i hagen sammen med meg, men etter en stund blir de utålmodige og sutrete, så tilslutt hiver jeg de inn så jeg slipper å høre på masingen deres. Synd de er så uselvstendige, for hadde kunne tenkt meg å ha de mer utendørs nå om sommeren..
Gikk en liten kveldstur med dem, og kjenner at jeg må få kjøpt meg nye joggesko. Er vondt å gå på flate småsko på hard vei, nesten som å gå barfot.
De som har lest litt her, har vel et inntrykk av at jeg ikke gjør så mye hundesporter med hundene mine, at de mest er turvenner for meg. Det stemmer nok, men det har ikke alltid vært sånn. Jeg var veldig aktiv med min forrige dobermann, og trente regelmessig både lydighet og IPO. Jeg var på flere samlinger og kurs, også agillitykurs og sporkurs. Jeg var med på å starte dobermannklubb-avdeling i byen og deltok på mange dobermanntreff. Jeg var også med på å blåse liv i schæferhund klubben i byen. På slutten ble hunden mer og mer halt, også etter lydighetstrening, og virker mer amper så da ble det slutt på mye av aktivitetene. Like etter at hun ble avlivet, flyttet vi hit til Steigen, og hundemiljøet er ikke stort her. Det er vanskelig å trene regelemessig og ha et miljø og få hjelp og tilbakemeldinger. De fleste her har hunder til jakt, tur eller interesserer seg for utstilling. Så det er ikke mye til LP miljø akkurat. Dette gjør at motivasjonen min er på bunn sånn generellt. Så det savner jeg med byen, å ha et større hunde og treningsmiljø.
Men vi trives så utrolig godt her, og selv om vi ikke får trent så mye, er hundene veldig aktive og jeg vil påstå at de får mer aktivitet her enn de ville fått i byen.
Så igjennom litt gamle bilder, og lagde en liten monstasje fra ulike ting jeg var med på. Synd det ikke var flere ruter, for har mange fler jeg kunne ha delt :)

Ha en fin kveld!

1 kommentar:

Kristin Rosøy sa...

Jeg syns ikke det skal være nødvendig å trene målrettet og aktivt med hundene jeg. Tror du har et ganske likt hundehold som meg, og jeg er helt sikker på at vi har fornøyde lykkelige hunder. Litt variert mosjon, turer i skog og mark, enkle søk osv er som regel nok for de fleste hundene. Så ikke tenk så mye på det du. Det viktigste er at vi har lykkelige og trivelige hunder:-)