tirsdag 3. mai 2011

Igår var jeg på jobb, og det var en kjempeflott dag å kjøre post på. Var ferdig i god tid for en gang skyld, så etter at bilvasken var tatt på jobbbilen, dro jeg på besøk til hun som mistet hunden sin på trening for noen uker siden. Hun har fått seg ny hund og begynner smått å komme seg videre. Den nye hunden var kjempesøt! Hundeklubben spanderer valpekurs på familien, slik at de får en litt myk start rundt andre med den nye hunden. Etter besøket dro jeg hjem og spiste litt, før jeg gikk tur med hundene. Hagen er off limit nå etter at snøen er borte og den har vært så bløt, så det har blitt lite løping der. Dette har medført i mest bånd turer langs veien, og ikke fullt så ofte herjinger. Jeg ser at det blir veldig lett merker i plena hvis hundene løper der, så det er vanskelig å både ha fin hage og kunne la hunder leke der.. Hvordan løser DU dette?
Idag var ikke formen på topp. Litt uvel, så må ta det med ro. Hadde flere planer idag, og været er så nydelig, så da er det ekstra surt å måtte være hjemme! :( Håper jeg blir bra snart, for Vegard reiser i ettermiddag til byen i flere dager for å ta eksamen, så da blir jeg alene med hundene og da passer det jo ikke å være syk!
Barnehagen kom innom hos oss for å se på hønene. De har visst et gårdsprosjekt gående, og denne uke handlet det om høner. Da passet det fint at de kom til oss å så på dem og vi er jo nesten nærmeste nabo til barnehagen. De fikk matet dem med druer og jeg svarte på spørsmål og viste dem egg. Så rett inn og i sofaen. Sukk. 
Jobber med siste innspurt på kurspåmeldingene. Har fått fikset valpekurset, og nå gjenstår handlerkurset. Ser ut til at det mest sannsynlig vil gå i boks. Godt å få ting i orden.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Kristin Rosøy sa...

Je ghar akkurat det samme problemet når det gjelder hagen/plenen. Jeg er vel kommet til den konklusjon at det ikke nytter å få i både pose og sekk. Men jeg jobber hver vår med plenen. Uten at jeg raker, gjødsler og sår ville nok hagen sett ut som et gjørmehull. Resultatet utover sommeren er ikke så verst. Ikke veldig pent, men bedre enn om jeg ikke hadde gjort noenting.

Elisa sa...

Takk for kommentar. Ja jeg tror det kan gå greit å ha hagen noenlunde okei, men perfekt blir den jo ikke. :) men det er jo så flott å ha hage som hundene kan være i!