torsdag 25. august 2011

Da var det fullt hus. Mandags natt kom Mona, Koya, Nova, Helene og Nemi til oss. De fikk låne gjesterommet den natten og hundene lå i bilen. Neste morgen dro jeg på jobb og gjestene dro på fjelltur. Etterpå var de inne her hos oss, og Nitro syns det var stas å få besøk, som alltid. Nova og Nemi er søstre og like gammel (5 mnd) Det var full rulle på dem hele tiden, masse leking seg selv imellom. Skulle ikke tro de hadde vært på lang fjelltur hele dagen. Chanti fikk såvidt hilst litt på valpene, men eller var de adskilt på kjøkkenet og stua.
Jeg og Chanti gikk tur på moloen. En fin tur bare oss to. Hun er mye bedre å gå tur med helt alene. Vi møtte på flere folk som vi slo av en prat med og flere unger fikk hilst på Chanti.
Vegard og Nitro jogget seg en lang tur, tipper rundt om 8-9 km.  Litt senere på dagen fant jeg en flått på Nitro!! *hyl* Det er min første flått, så det var veldig kjipt å finne en! Den satt bak øret til Nitro og Mona tok den ut. Vi vet jo ikke hvordan det skulle gjøres, men Mona hadde sett dette før. Æsj, så ekkelt.. Håper ikke det blir noe slags ettervirkninger av bittet.
Så slo de opp telt i hagen og tilbrakte natten der. Idag skulle de på en ny fjelltopp, og jeg og Vegard har vært på jobb. Hundene våre han vært alene nesten hele dagen.
Nitro har blitt halt på framfoten. Usikker om det er joggingen. Han har et sår i poten, kanskje det er det. Uansett blir det rolig aktivitet på han de neste dagene, så håper jeg det går over!
Nå er min første uke i nyjobben over, og nå er det jobbhelg i jobb 2. Sukk :P  Bli litt bedre når ting har stabilisert seg litt.
Her er noen bilder av besøket. (tror de blir her til imorgen)

Nova og Nemi
 Nova og Koya
 Nitro prøver å finne ut av alle disse hundene
 Nitro syns det er litt slitsomt til tider å være onkel til to viltre jenter. :)

Ha en fortsatt fin tordag!

Ingen kommentarer: