tirsdag 27. september 2011

På søndag viste Vegard meg en ny sti som hadde fått et tips om fra noen naboer. Den gikk opp i skogen og virket spennene. Jeg ville ikke gå så langt bortover den pga elgjakten har startet. Så også røyk oppi skogen fra et bål, så var litt redd for at det skulle være jegere som satt der og hadde sine blodtørstige elghunder med seg. *flir* Denne stien må jeg absoultt sjekke nærmere ut når elgjakten er over :)
Ellers har vi gått litt tur på veien. Dårlig vær for tiden, så man vil helst være inne.
Igår kjøpte jeg bladet: Vi med hund. Ikke et blad jeg pleier å kjøpe, men denne gangen var det greyhound som var månedens rase. Så da blir man jo litt nysgjerrig ;) Intervjuet med greyhound oppdretteren var faktisk de som har pappaen til Nitro. De bor i Danmark og har en stor flokk hunder. Syns beskrivelsene om rasen stemmer bra etter min oppfatning, men det var ikke så veldig mye å lese. Sånn sett liker jeg bedre rasebeskrivelsene i Hundesport. De er litt mer utfyllende. Greyhound kommer jo i Desember der, så det blir spennende. Neste nummer er det Dobermann, og jeg er spent på om noen av bildene jeg sendte inn, blir brukt.
Imorgen er det ny hundetrening. Jeg og ei annen er fast ansvarlig og deler på treningen. Jeg tar for meg valper og de som ikke er intr. i trening eller har spesifikke problemer, og hun andre trener apellmerket øvelser med de som vil det. Blir vel mest sannsynlig å ta med hundene, så vi får se hvordan det går. Spesiellt Chanti er jeg alltid spent på, siden hun reagerer så varierende på hunder vi møter. Hun trenger å se noen andre uansett. Kommer det få personer, kanskje jeg hiver meg med på apellmerke treningen med henne.
Ha en fin tirsdag videre!

Ingen kommentarer: