tirsdag 18. september 2012

Oj, det ble visst noen dager siden sist! Dagene de går! Kan jo ta noen utdrag fra den siste tiden, begynner med vår første lydighetstrening på lenge som var forrige uke. Det gikk ikke så bra. Nitro var såååå gira og stresset, så det ble bare mmiiiipp,miiiiiiiiip,miiiiiiiiip hele kvelden. Jeg hadde den mest bråkete hunden der og han var helt bortevekk. Hehe. Han var så happy over å se alle hundene der og halen gikk i ett hele tiden. Klarte å få litt fin kontakt og lineføring i perioder, men ellers var det bare å holde ut masingen. sukk, dette MÅ bedre seg ellers holder jeg ikke ut. hehe. Men han har jo vært helt normal på treninger før, nå er det jo tross alt over 6 mnd siden sist. Imorgen er det ny sjangs!
Typen til min besteveninne har fått seg hund. En 1 års gammel portugisisk vannhund hanne som heter Buddy. Nitro fikk møte han her om dagen og det gikk kjempefint. Litt småtøffing i begynnelsen og litt bjeffing mot hverandre, men så ble det lek og moro. Nitro så ut som at han storkoste seg sammen med Buddy og de lekte bra sammen. Håper de fortsetter sånn. Vi skal ihvertfall prøve å møtes jevnlig å la dem leke. Nitro har jo ingen faste lekevenner, så dette var topp. Bilder kommer.

Ellers har det vært noen joggeturer og småturer hit og dit. Nitro er ikke så masete lenger, så tror han skal få mer frislipp så han får ut energien sin godt. Moren min gav han en myk dyne som han har på plassen sin, så nå ligger han helt i drømmeland i den myke dynen. Det er luksus!
Idag begynte jeg å forberede hagen på vinter. Mye som skal tas inn og blomsterpotter som skal tømmes. Det begynner å bli kjølig nå og naturen har blitt gul. Jeg håper snøen lar vente på seg en god stund!
Så imorgen er det ny lydighetstrening og torsdag er det førstehjelpskurs for hund. Har vært på det to ganger før, men alltids kjekt med repetisjon. Så er det helg! Må prøve å finne på noe spennende da :)

Ha en fortsatt fin uke!

1 kommentar:

MonicaT sa...

Det går sikkert bedre på neste hundetrening. Når det er lenge siden sist så hender det jo at disse gutta glemmer litt ....ihverfall er Amigo sånn. Skal komme igang med fast hundetrening når jeg har flyttet.